Literaturnachweis - Detailanzeige
Titel | Special issue on curriculum development - 1. (Themenheft: 13 Aufsätze). |
---|---|
Quelle | In: Journal of Indian education, 25 (1999) 3, S. 1-136 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Themenheft; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0377-0435 |
Schlagwörter | Bildung; Kultureinfluss; Curriculumentwicklung; Sprachunterricht; Mehrsprachigkeit; Ästhetische Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Wertevermittlung; Internationaler Vergleich; Theorie; Informationstechnologie; Indien |
Abstract | The Indian National Council of Educational Research and Training has published a new "National Curriculum Framework for School Education: A discussion document" and invited its faculty to express opinions about it. These are arranged in this special issue of the journal. The papers included "are conceptual and theoretical in nature, and explore the curriculum development process from epistemological, socio-cultural and psychological perspectives." (DIPF/Bi.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |