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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
"To enter another culture with only the vaguest notion of its underlying dynamics reflects not only a provincial naiveté but a dangerous form of cultural arrogance" (Barnlund 1991:73). In response to views like this, publishers are including cultural information in their ESL texts, and teachers are beginning to recognize the importance of the underlying dynamics of a culture in L2 communication. Such steps are laudable, but they may fall short of the mark when it comes to actually equipping students with the cognitive skills they need in a second-culture environment. From country to country, social taboos, politics, and religious traditions and values differ. These cultural variables need to be respected if students are to benefit from new experiences. Yet the commercial market today does not seem to have a universally applicable intercultural communication (IC) program or text that is suitable for culturally divergent student populations. To compensate for the lack of IC materials, instructors often need to develop their own IC courses that meet local standards of acceptability. Once instructors understand the basic concepts of cultural comparison, they can develop appropriate learning materials. (Verlag).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2001_(CD)
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Standortunabhängige Dienste
0425-0656; 1559-663X
Straub, Hans: Designing a cross-cultural course. 1999.
2430105
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