Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarlgren, Ingrid
TitelProfessionalism and Teachers as Designers.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 31 (1999) 1, S. 43-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterLehrer; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Lehren; Curriculumentwicklung; Curriculumplanung; Professionalisierung; Wissensanwendung; Schweden
AbstractThis paper addresses the issue of teachers' professional knowledge and professionalism in relation to the growing design aspects of teachers work. The teaching profession is described as a profession characterized by ruptures as a consequence of school reforms. New demands on teachers are made as a result of reforms and, as a consequence, the character of the teaching profession is changed. The paper focuses on one aspect of the recent 'reconstruction' of the teacher, namely changes in teachers' work outside the classroom. These changes presuppose a new kind of professionalism related to the virtual aspects of design work: the way teacher knowledge has been embedded in practice must be replaced by a 'disembedding' of this knowledge. The changes also imply a new view of teacher planning which has not been seen as a practice in itself, but something that happens 'before action'. Seeing curriculum making and the designing of school work as a virtual practice which is different from teaching in the classroom opens new ways of seeing (and organizing) teacher education programmes. (Abstract vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: