Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDyer, Caroline
TitelResearching the implementation of educational policy: a backward mapping approach.
QuelleIn: Comparative education, 35 (1999) 1, S. 45-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 42; Grafiken 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterMethode; Bildungsplanung; Bildungspolitik; Indien; Methode; Planung; Schulpolitik; Bildungspolitik; Schulpolitik; Bildungsplanung; Planung; Primarbereich; Entwicklungsland; Durchführung; Indien
AbstractMisjudging the ease of policy implementation is recognised as one of the most common planning mistakes. If implementation is not planned and structured, effective management of change may give way to ad hoc adjustments and short-term strategies for coping, with a subsequent dilution of policy efficiency. ... Little research attention has been directed at providing information about implementation processes that policy makers can draw on. This article discusses a model of 'backward mapping' that was applied in India, and generated a variety of useful insights which have contributed to learning for policy. ... The use of such models to generate this kind of learning can improve our understandings of the 'black box' of implementation, and open up new options for policy strategies to achieve policy goals. [ "Backward mapping" means that policy implementation doesn't work according to the "top down" or "bureaucratic process model" which "starts with the policy message at the 'top' and sees implementation as occuring in a chain"; instead "backward mapping begins with a statement of the specific behaviour at the lowest level of the implementation process that generates the need for a policy".] (DIPF/ orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: