Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeach, John
TitelStudents' understanding of the co-ordination of theory and evidence in science.
QuelleIn: International journal of science education, 21 (1999) 8, S. 789-806Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterVorstellung (Psy); Primarbereich; Sekundarbereich; Schüler; Erklärung; Naturwissenschaften; Evidenz; Theorie; Theoriebildung
AbstractClaims have been made that younger students do not hold knowledge claims separately from evidence that might support or refute them. This paper reports on findings from a study on the ways in which UK students aged 9-16 attempt what are essentially logical problems of the co-ordination of theory and evidence when the theories in question are scientific. Most students in the sample made some reference to evidence in selecting and using their explanations, although a significant number of 9 year olds did not refer to evidence at all or treated instances of successful prediction as proof of an explanation. However, such students do indeed seem able to hold theory and evidence separately; their problem is in appreciating the 'rules of the game' of the task of theorie evaluation in science. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: