Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGillibrand, Eileen; Robinson, Peter; Brawn, Richard
TitelGirls' participation in physics in single sex classes in mixed schools in relation to confidence and achievement.
QuelleIn: International journal of science education, 21 (1999) 4, S. 349-362Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterKoedukation; Physik; Mädchen
AbstractThe establishment of single sex classes in mixed secondary schools has been proposed as a strategy to increase the participation and achievement of girls in physics. This paper reports some findings from a three-year longitudinal case study of two single sex GCSE physics classes in a mixed comprehensive school in England. The results indicate that girls who elected to study physics in a single sex class gain confidence in the subject over the GCSE course, that gain in confidence is associated with better GCSE achievement, and that this increases the likelihood of studying A-level physics. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: