Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCockrell, Karen S.; u.a.
TitelComing to terms with "diversity" and "multiculturalism" in teacher education.
Learning about our students, changing our practice.
QuelleIn: Teaching and teacher education, 15 (1999) 4, S. 351-366Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 55
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Einstellung (Psy); Kulturelle Identität; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Interkulturalität; Multikulturelle Erziehung; Wertorientierung; USA
AbstractA teacher educator team addressed negative student responses to a multicultural foundations course by designing an action research study to learn more about their student's identities, experiences and beliefs. Through qualitative analysis of written assignments, they identified three categories of student beliefs about the purposes of schools in relation to cultural diversity in American society. These categories were reinforced through triangulation with data from focus group dialogues. The findings suggest relationships between previous cross-cultural experiences, gender', and beliefs. Focus group data also revealed unrecognized sources of student resistance to multicultural teacher education, even among students who took a transformative position. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and teacher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: