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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The notion of 'context' and the mechanisms by which the meaning of utterances is recovered by speakers and hearers should be given more importance in language teaching. The paper discusses aspects of 'context' from a relevance theoretic perspective and considers how this may lead to a better understanding of how language learners recover verbal input. One of the most difficult tasks for language teachers is to determine how the content of their lessons can achieve relevance for the students so as to provide them with enough comprehensible input whilst giving them the freedom to create their own contexts. The paper proposes that the way we define context affects (1) the relationship between knowledge of language and context and (2) the way speakers access assumptions in everyday communication. In the first instance, the author reviews a framework which bridges the gap between context and knowledge of language. In the second, it is shown how the framework adopted here clarifies the notion of learners' uptake. More specifically, the author proposes three hypotheses about context from a relevance theoretic perspective which will form the basis of a textbook evaluation and related proposals about language instruction. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2000_(CD)
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0019-042X
Wolf, Alain J. E.: Context and relevance theory in language teaching: An exploratory approach. 1999.
2419050
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