Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCheng, Liying
TitelChanging assessment: wahsback on teacher perceptions and actions.
QuelleIn: Teaching and teacher education, 15 (1999) 3, S. 253-271Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 50; Tabellen 6
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Unterrichtsbeobachtung; Hongkong; Interview; Prüfung; Unterrichtsmethode; Reform; Unterrichtsprozess; Unterrichtsbeobachtung; Unterrichtsorganisation; Leistungsmessung; Lehrerausbildung; Prüfung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsorganisation; Unterrichtsprozess; Unterrichtsmaterial; Leistungsmessung; Reform; Hongkong
Abstract"Public examinations are often used as instruments and targets of control in the school system. ... In 1993, the Hong Kong Examinations Authority introduced major changes into its existing ... Certificate of Education Examination in English with the intention of bringing about a positive washback effect on classroom teaching. As a result of this change in the examination syllabus, teachers ... are experiencing and/or implementing changes in their present teaching situations. The paper presents findings of teachers' perspectives of the examination change in relation to their teaching situations and classroom practices." The following categories were examined: 1) teacher working with whole class, groups, individuals; 2) activity type of teaching: teacher, student, teacher-student activities; 3) teaching materials used. "Classroom observation and interview methods were employed to investigate the relationship between testing and teaching. The paper also identifies areas in which the examination has impact on the teaching context." (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and teacher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: