Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDuit, Reinders; Roth, Wolff-Michael; Komorek, Michael; Wilbers, Jens
TitelConceptual change cum discourse analysis to understand cognition in a unit on chaotic systems: towards an integrative perspective on learning in science.
QuelleIn: International journal of science education, 20 (1998) 9, S. 1059-1073Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterChaos; Diskursanalyse; Lernprozess; Conceptual Change; Diskursanalyse; Chaos
AbstractThis study was designed to describe and understand students' learning in chaos theoy as it emerges within a highly interactive learning environment. A methodological approach fusing conceptual change and discourse perspective is proposed which allows description of students' learning trajectories both in terms of conceptual change and in terms of minute shifts of students' language games. The trajectory of activities in one student group is used to illustrate how a well-designed curriculum can lead students to construct an unwanted conception. It is concluded that the conceptual change cum discourse perspective has the potential to integrate the affordance of both methodological approaches and past empirical accomplishments. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: