Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaghavan, Kalyani; Sartorius, Mary L.; Glaser, Robert
TitelImpact of the MARS Curriculum: The Mass Unit.
QuelleIn: Science education, 82 (1998) 1, S. 53-91Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Alltagserfahrung; Denkprozess; Kognition; Präkonzept; Verstehen; Vorstellung (Psy); Schüler; Lernprozess; Modellbildung; Unterrichtseinheit; Computermodell; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Masse (Phys); Physikunterricht; Volumen; Modell
AbstractThe Model-based Analysis and Reasoning in Science (MARS) project is involved in developing model-centered curriculum modules for middle-school science. MARS instruction focuses on a variety of physical, pictorial, and symbolic representations of theoretical entities, providing tangible objects that students can use to think and talk about abstract concepts and links between concepts. This article examines the impact of the mass unit, the third unit of a sixth-grade curriculum module, implemented in a public school during the 1993-1994 school year. Following an overview of the unit itself, three sections describe its impact as revealed by three aspects of evaluation: (1) classroom observations of opportunities to learn afforded students through instructional activities and interactions; (2) examination of students' written work, including worksheets and free-response test performance; and (3) analysis of protocol data from individual interviews conducted at the end of each of the three main sections of the curriculum. The article concludes with a discussion of specific implications for the MARS curriculum and general implications for science instruction. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: