Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKe, Chuanren
TitelEffects of language background on the learning of Chinese characters among foreign language students.
QuelleIn: Foreign language annals, 31 (1998) 1, S. 91-100Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterDidaktische Grundlageninformation; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Chinesisch; Chinesischunterricht; Rechtschreibung; Schrift
AbstractThe study investigated the effects of language background on the success in the learning of Chinese characters by first-year college learners of Chinese. An instrument consisting of a character recognition task and a production task was employed. Eighty-five bilingual speakers of English and Chinese and 60 "non-heritage" (native English-speaking) learners from seven institutions participated in this study. There were two major findings: (a) Language background was not a variable influencing either group's performance on Chinese character recognition and production; and (b) Although there were statistically significant differences for recognition and production in terms of sites, no main effects were found for the interaction between site and language background on character recognition and production. Discussions include pedagogical implications of the findings in this study. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: