Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones Vogely, Anita
TitelListening comprehension anxiety: students' reported sources and solutions.
QuelleIn: Foreign language annals, 31 (1998) 1, S. 67-80Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterFragebogen; Angst; Einstellung (Psy); Lernklima; Motivation; Didaktische Grundlageninformation; Gesprochene Sprache; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Zweitsprachenerwerbsforschung; Spanischunterricht; Hochschule
AbstractThe anxiety that accompanies the listening comprehension (LC) task is difficult to detect, but potentially one of the most debilitating, because in order to interact verbally the listener must first understand what is being said. With the instructional emphasis on input processing, LC anxiety merits closer examination. Research shows that in order to be effective listeners, learners must be able to actively and strategically participate in the listening process within a low-anxiety classroom environment. Recognizing the effect of anxiety on listening is the first step; the next is to uncover the sources of LC anxiety and propose solutions. The study presents the sources and solutions to LC anxiety as reported by foreign language students and discusses the pedagogical implications that relate to the results. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: