Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Francis, Leslie J.; Grindle, Zoe |
---|---|
Titel | Whatever happened to progressive education? A comparison of primary school teachers' attitudes in 1982 and 1996. |
Quelle | In: Educational studies, 24 (1998) 3, S. 269-279Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 50; Tabellen 2 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0305-5698 |
Schlagwörter | Progressive Erziehung; Empirische Untersuchung; Einstellung (Psy); Einstellungsänderung; Verhalten; Verhaltensänderung; Primarbereich; Lehrer; Unterrichtsstil; Großbritannien |
Abstract | Two cohorts of teachers working full-time in Church of England voluntary- aided and voluntary-controlled first, primary and middle (deemed primary) schools ... were invited to complete a questionnaire concerned with teaching styles in 1982 and again in 1996. The data demonstrate a significant shift toward placing greater value on traditional teaching styles between 1982 and 1996. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |