Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoulter, Carolyn; Prain, Vaughan; Armitage, Margaret
Titel'What's going to happen in the eclipse tonight?': rethinking perspectives on primary school science.
QuelleIn: International journal of science education, 20 (1998) 4, S. 487-500Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterUnterrichtsanalyse; Lehrer; Unterrichtsanalyse; Primarbereich; Lehrer; Konstruktivismus
AbstractThe current wave of dispute focused on appropriate content and effective teaching styles in prmary school education is making it difficult for classroom teachers to 'professionally position' their work. This paper suggests that considerable insight may be gained by the analysis of even quite a small section of classroom interaction using multiple perspectives. To illustrate this, part of a lesson in a sequence on 'space' for a mixed class of nine- to 11-year-olds in England is looked at as an example of narrative, through discourse analysis, as knowledge being socially constructed, and as a phenomenon being modelled. The collaborating group of researchers (the authors) then examine the separate outcomes to evaluate the overall worth of the approach. Finally, insights that it gives into the possibilities of education for a postmodern age are reviewed. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: