Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTreagust, David F.; Harrison, Allan G.
TitelThe Use of Effective Explanations in Understanding Science.
QuelleIn: Zur Didaktik der Physik und Chemie, Tagung 1997 (1998), S. 427-429Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0170-5983
ISBN3-88064-280-X
SchlagwörterDenkprozess; Verstehen; Erklärung; Lernen; Modell; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Verstehen; Veranschaulichung; Analogie; Lernen; Lernprozess; Erklärung; Modellbildung; Veranschaulichung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Analogie; Modell
AbstractThe authors distinguish between "scientific content explanations" and "pedagogical content explanations". They focus on the role of metaphors and analogies in explaining scientific issues, and propose a "four -way classification of content, context, teacher and student factors", of the many factors that can influence scientific explanations. The physics lectures of Richard Feynman at Caltech in 1961-63 are presented as "an ideal case" of explanations. The authors give a conclusion as follows: "Science aims to explore and explain natural phenomena and science education's task is to transform scientific knowledge into student-friendly forms. This seemingly simple process is surprisingly complex because each effective explanation needs to be customised for its audience. The literature reviewed and the research presented in this paper argue that four sets of factors influence the final form of any science explanation. Inappropriate, weak or incomplete explanation probably arise because one or more important factors were ignored by the explainer or the type of explanation used did not match the content."
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zur Didaktik der Physik und Chemie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: