Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSimola, Hannu
TitelConstructing a school-free pedagogy: decontextualization of Finnish state educational discourse.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 30 (1998) 3, S. 339-356Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 56; Tabellen 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterPädagogik; Wissen; Erziehungsziel; Bildungspolitik; Schulpolitik; Schulpädagogik; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehren; Curriculum; Staat; Finnland
AbstractThe focus of this paper is on the pedagogy constructed in Finnish 'state educational discourse', i. e. in national curricula, governmental committee reports, legislative and administrative texts on elementary and later comprehensive school, and on teacher training. Since the late 1960s, four essential changes in the way of using language about teaching, learning and schooling have been identified. These are characterized as individualization, 'disciplinization', goal-rationalization, and decontextualization. It is decontextualization that makes the other three possible and credible. By sweeping under the carpet the institutional limitations of obligatory mass schooling it is possible to make it seem omnipotent: advanced, fulfilling its tasks, and thus deserving continuous public faith. At the same time, however, Finnish state educational discourse seems to have created a particular 'school- free pedagogy': a kind of abstract and universalistic, nonhistorical and decontextualized concept of pedagogy, answering the question of how the teacher should teach and how the pupil should learn in school - as if it were not school. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: