Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHrimech, Mohamed; Theoret, Manon
TitelL'abandon scolaire au secondaire.
Une comparaison entre les élèves montréalais nés au Canada et ceux nés à l'étranger.
QuelleIn: Canadian journal of education, 22 (1997) 3, S. 268-282Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 35
Sprachefranzösisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0380-2361
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Vergleichsuntersuchung; Kind; Schule; Sekundarschule; Motivation; Wertorientierung; Abbruch; Minderheit; Migrant; Kanada; Toronto
AbstractIn this study, we compare immigrant secondary school dropouts to those born in Canada, using a group of social, psychological, and academic characteristics linked to school leaving. Among these variables, the reasons young people offered to explain their decision to leave school, who they see as responsible for their dropping out, and their satisfaction with the school system received particular attention. In the context of a major urban community where immigration is increasing, the differences between these two groups were significant. These differences were interpreted in the light of a theoretical framework focusing on youth values. The lack of importance of school learning for certain dropouts proved to be one explanatory factor for dropping out. This leads to suggest that interventions aimed at encouraging students to stay in school would be more effective if they took account of the role played by young people's academic values. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: