Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
In this article I argue that scientific knowledge in schools is a social construct in which curriculum proposals are just a point of departure that are transformed by the social interaction which takes place within the classroom. The participants of the educational process, teachers and students, reconstruct and elaborate new meanings for the proposed knowledge through a negotiation mediated by discourse. Thus, I consider that discourse plays an important role in scientific knowledge construction within classroom interaction. Empirical data of different science classes on topics such as chlorophyll, machines, solar system dynamics, and flotation phenomenon are shown. These themes are basic subject matters in the Mexican elementary school curriculum. These data are presented as ethnographic entries and are used as the basis for qualitative analysis. In this analysis we find that, when presenting experiments and exercises in science classes, teachers often make didactic transpositions which transform exercises that the textbook proposes as problem-solving into demonstrations and, in other cases, transform demonstrations into problem-solving exercises. Another more interesting result of this analysis is the emergence of a new transformation in the character of experimental activities which takes place as a result of students' interventions. In the interactive dynamics within the classroom, and especially with students' questions and interventions, the experimental activities suffer significant changes in relation to their orientation and to the constructed knowledge meaning. For example, we can find that the exercises set up by teachers as demonstrations are frequently transformed into problems as a result of children's interventions. These results show students as active participants in the construction of scholastic knowledge. They contribute with their own ideas instead of acting as passive receptacles of knowledge. Social interaction enhances scientific knowledge and transforms it into a social construction process that is alive instead of appearing as a set of ankylosing truths transmitted to students from textbooks and by the teacher. This kind of ethnographic research helps to set up bridges between didactic proposals and classroom work by contributing the necessary information to learn about the characteristics of knowledge constructed in the classroom and the conditions that influence the construction of this knowledge and students' scientific formation. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
0036-8326
Candela, Antonia: Demonstrations and Problem-Solving Exercises in School Science: Their Transformation within the Mexican Elementary School Classroom. 1997.
2381293
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)