Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrion, Nir; Hofstein, Avi; Tamir, Pinchas; Giddings, Geoffrey J.
TitelDevelopment and Validation of an Instrument for Assessing the Learning Environment of Outdoor Science Activities.
QuelleIn: Science education, 81 (1997) 2, S. 161-171Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Lernort; Außerschulischer Lernort; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Israel
AbstractThe SOLEI (Science Outdoor Learning Environment Inventory) was developed and content-validated in high schools in Israel. The instrument consists of seven scales (55 items). Five of the scales are based on the Science Laboratory Learning Environment Instrument (SLEI) developed in Australia. The other two scales are unique to the learning environment existing in outdoor activities. The instrument was found to be a sensitive measure that differentiates between different types of field trips conducted in the context of different subjects (biology, chemistry, and earth science). It is suggested that the instrument could be an important addition to the research tools available for studies conducted in informal settings in science education. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: