Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Vergnioux, Alain |
---|---|
Titel | Pédagogie Freinet: autonomie ou liberté? |
Quelle | In: Les sciences de l'éducation, 30 (1997) 4-5, S. 51-63 |
Beigaben | Literaturangaben 18 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0755-9593 |
Schlagwörter | Freinet-Pädagogik; Autonomie; Schüler; Selbstständiges Lernen; Lernmethode; Freiheit; Terminologie |
Abstract | "Autonomy" has become the keyword of pedagogy, meaning both the ways and goals of learning. However, Freinet never used this word and always preferred "freedom". This article examines the various usages of the word "freedom" in Freinet's major works and by comparing the findings to more recent texts of the "Movement" it attempts to characterize the theoretical pitfalls and stakes covered by this terminological shift. ( DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |