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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
At the beginning of this century the two most important theorists in the history of American education, Edward Thorndike and John Dewey, formulated radically different visions of how the art of teaching could be transformed into a science. Thorndike ... showed how schooling could be structured around the methods of industrial management. By atomising and standardising every aspect of the educational process, a cadre of experts and administrators would replace traditional rule-of-thumb methods with scientifically proven practices dovetailed to the needs of a modern state. Although Dewey was also committed to the value of science as a universal tool for human betterment, he completely rejected the epistemological, psychological and sociological assumptions implicit in Thorndike's technocratic vision. Dewey formulated an organismic ontology modelled on the process of adaptation and demonstrated that the scientific method depends upon the construction of a democratic community of problem solvers. By evaluating these theories of human nature and the social good, I discuss the failings of Thorndike's programme within the American school and explain the implications of Dewey's more sophisticated arguments for educational practice. ( DIPF/Abstract übernommenl)
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0305-4985
Tomlinson, Stephen: Edward Lee Thorndike and John Dewey on the science of education. 1997.
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