Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKourmaras, P.; Kariotoglou, P.; Psillos, D.
TitelCausal structures and counter-intuitive experiments in electricity.
QuelleIn: International journal of science education, 19 (1997) 6, S. 617-630Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterSekundarbereich; Erklärung; Elektrizitätslehre; Begründung; Griechenland
AbstractThis study focuses on the similarities and differences in structure and meaning between pupils' cpnceptions about steady state tasks and evolutionary tasks, in which the system under study undergoes changes over time. A nine-item written questionnaire was given to 197 Greek secondary school pupils. Results showed that the majority of the pupils employ causal structures for their predictions. Two models were identified: a 'give' model, applied by pupils in steady-state tasks; and a 'take' model, applied in evolutionary tasks. Structural similarities and semantic differences were identified between these models. In the light of these results, the study also examined the types of experiments in introductory electricity that would or would not obtain counter-intuitive reactions in pupils. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: