Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStraka, Gerald A.
TitelSelf-directed learning in Germany: from instruction to learning in the process of work.
QuelleAus: Straka, Gerald A. (Hrsg.): European views of self-directed learning. Historical, conceptional, empirical, practical, vocational. Münster, Westfalen: Waxmann (1997) S. 140-152Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 1; Grafiken 4
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungsforschung; Selbstständiges Lernen; Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufsbildendes Schulwesen; Fortbildung; Berufsbegleitende Weiterbildung; Deutschland
AbstractTheory and practice of vocational education in Western Germany after 1945 shifted from the ' Four-Steps-Method' to the 'Leittextmethode' (guiding text method) supporting self-direction in learning. The latter is based on the concept of the complete action which is a necessary, but not sufficient, condition for learning, as the author points out. The academic discussion on self-directed learning reached its first peak around 1980. In the late eighties and early ninetees, a number of studies verified the importance of self-directed learning in the process of work and measures for improving self-direction in learning were undertaken. As part of a national research programme about teaching- learning processes in primary commercial education (1994-1999), several research projects will attempt to conceptualize, validate and investigate different methods of improving self-direction in learning. As an example, the conception of a two shells-model of motivated self- directed learning is presented and environmental conditions which support self-directed learning in the process of work are discussed. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: