Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCauna, J. de
TitelPriorities in transborder and regional cooperation policy (Bordeaux Regional Education Authority).
Paralleltitel: Axes prioritaires de la politique de coopération transfrontalière et régionale de l'Académie de Bordeaux.
QuelleAus: "Les autoroutes eurorégionales des formations". The Second European Conference on Euregional Transnational Education. Proceedings of the conference of 10-11 October 1996. Maastricht: ARPEIJ (1997) S. 167-169Verfügbarkeit 
BeigabenAdressen 1
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungspolitik; Schüleraustausch; Regionalentwicklung; Berufspädagogik; Europäische Union; COMENIUS (Schüleraustauschprogramm); Frankreich; Irland; Portugal; Spanien
AbstractSince the creation of the academic mission on international relations in 1994, the Bordeaux Regional Education Authority annually defines three major priorities for school exchanges. This transborder cooperation policy is resolutely acquiring a regional character and is being defined in close liaison with local authorities and institutional partners from the socio-economic sphere. [...] In 1995, priority was given to the professional and technical employment of young people. [...] The second priority identified in consultation with the local communities involves the organization of transborder exchanges between Aquitaine and Northern Spain (Euskadi, Navarre, Aragon). [... ] The third priority has to do with the development of traditional transatlantic relations with Latin America and the Caribbean in synergy with the annual International Festival at Biarritz. In 1996, the European Year of Lifelong Learning, European relations within the Atlantic Arc (from Ireland to Portugal) became a matter of top priority with, notably, a significant personnel training project subsidized with community funds (COMENIUS). (DIPF/taken from the summary).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: