Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Morgen, D. |
---|---|
Titel | The development programme for bilingual education in the "Academie de Strasbourg". Paralleltitel: Le programme de développment de l'enseignement bilingue dans l'Académie de Strasbourg. |
Quelle | Aus: "Les autoroutes eurorégionales des formations". The Second European Conference on Euregional Transnational Education. Proceedings of the conference of 10-11 October 1996. Maastricht: ARPEIJ (1997) S. 107-109 |
Beigaben | Adressen 1 |
Sprache | englisch; französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Fertigkeit; Kommunikativer Unterricht; Deutsch als Fremdsprache; Sprachkompetenz; Bilingualer Unterricht; Französischunterricht; Regionalentwicklung; Europäische Union; Deutschland; Frankreich |
Abstract | Increasingly, bilingual education is considered to be an original way of giving children access to linguistic skills similar to those of monolingual children. The language is no longer an end in itself, but an instrument providing communication and access to knowledge. In the "Académie de Strasbourg", bilingual education has been bringing together French, the national language, and German, a regional language and the language of the nearest neighbour, since 1991. (DIPF/taken from the summary). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |