Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVolanen, Matti Vesa; Levrat, René
TitelImproving parity of esteem through reforms.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): Reforming upper secondary education in Europe. Surveys of strategies for post-16 education to improve the parity of esteem for initial vocational education in eight european educational systems. Jyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1997) S. 243-244Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterVergleichende Forschung; Chancengleichheit; Sekundarstufe II; Curriculum; Projekt; Berufsausbildung; Ausbildungsmodul; Berufspädagogik; Zertifikat; Struktur; Europäische Union; LEONARDO (Förderung kohärenter Entwicklung beruflicher Bildung); Deutschland; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Norwegen; Schweden; Österreich
AbstractComparing the six themes linked with the reforms and strategies of post-16 education for parity of esteem the authors see at least four different pathways or strategies to reach the shared objective. From these approaches they derive the following two problems: "Can we create parity of esteem by means of common core curriculum / key qualifications / process skills, not only by forming programmes with elements from academic and vocational education but by trying to develop contextual learning of a new kind, with more open learning environments, skills and knowledge? Or is it better to forget the whole issue and instead construct an open modular system, in which each unit / course solves the problem by combining both academic and vocational contents?...Is it better to start with a political message promulgating parity of esteem by creating a new certificate and then carrying out the reform or to start at the local level by linking and networking academic and vocational education, teachers, students and learning and creating new contents, which then form the basis of new certificates if they are needed?" (DIPF/Ba.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: