Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Levrat, René |
---|---|
Titel | French educational system: an overview. |
Quelle | Aus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): Reforming upper secondary education in Europe. Surveys of strategies for post-16 education to improve the parity of esteem for initial vocational education in eight european educational systems. Jyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1997) S. 125-130 |
Beigaben | Literaturangaben 1; Tabellen 3 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Bildungssystem; Abschlusszeugnis; Berufsausbildung; Berufspädagogik; Zertifikat; Dezentralisierung; Zentralisierung; Europäische Union; LEONARDO (Förderung kohärenter Entwicklung beruflicher Bildung); Frankreich |
Abstract | Two main trends of the French vocational education in the 1990s are dezentralization and increasing enrolment in Vocational Baccalaureate programmes. Secondary education comprises 4-year lower (le collége) and 3- year upper (le lycée) secondary school. The last two years of lower secondary education introduce streaming with technical and vocational focus, a feature that may be worth attention in connection with the parity of esteem between academic and vocational education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |