Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMäkinen, Raimo; Volanen, Matti Vesa
TitelImproving parity of esteem as a policy goal.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): Reforming upper secondary education in Europe. Surveys of strategies for post-16 education to improve the parity of esteem for initial vocational education in eight european educational systems. Jyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1997) S. 13-19Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungspolitik; Schulwahl; Allgemein bildende Schule; Sekundarstufe II; Berufsausbildung; Ausbildungsmodul; Berufspädagogik; Integration; Europäische Union; LEONARDO (Förderung kohärenter Entwicklung beruflicher Bildung)
AbstractThe disparity between the pair - vocational and academic education - is a result of strong organizational, functional, social and cultural differentiation between these two educational traditions in many European countries. We have even two different words for the twosome - education and training. They are different but they should have a parity of esteem, that is the target. The target has then a hidden message: we should reorganize the relations between vocational and academic education so as to reach parity of esteem but without abolishing the clear differentiation between them. In many European countries efforts have been made to find new relationships between academic and vocational education by means of separate experiments or through extensive experimentation. There have been three main approaches: modularisation, integration and mutual enrichment. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: