Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLasonen, Johanna
TitelLooking for post-16 education strategies for parity of esteem in Europe.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): Reforming upper secondary education in Europe. Surveys of strategies for post-16 education to improve the parity of esteem for initial vocational education in eight european educational systems. Jyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1997) S. 3-9Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 12
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterMethodologie; Schulreform; Allgemein bildende Schule; Sekundarstufe II; Arbeitswelt; Projekt; Berufsausbildung; Berufspädagogik; Berufsschule; Innovation; Europäisches Netzwerk; Europäische Union; LEONARDO (Förderung kohärenter Entwicklung beruflicher Bildung)
AbstractIn her introductory contribution the editor outlines the organisation of the book: "The purpose of the book is to describe the process through which the hypothetically identified reform strategies, implemented through networking, vocational and academic/general education with a view of enhancing the appeal of and appreciation for vocational education, have been carried to completion. The material collected at the interim phase of the Project will be used to answer the following questions: 1. What is the status of upper secondary level vocational basic education in the eight participating European educational systems? 2. What types of upper secondary education reform strategies are being carried out in these countries? The interim report contains the preliminary results of the interim phase of the Surveys and Analyses Project. The final results will be presented at the end of 1997". (DIPF/Ba.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: