Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHansen, Klaus-Henning; Olson, J.
TitelHow Teachers Construe Curriculum Integration: The Science, Technology, Society (STS) Movement as Bildung.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 28 (1996) 6, S. 669-682Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterBildungsbegriff; Didaktik; Didaktischer Ansatz; Lehren; Naturwissenschaftliche Bildung; Deutschland; Kanada
AbstractSTS (Science, Technology, Society) approaches to science education challenge teachers' conceptions of the discipline and of pedagogy. This paper deals with the change in teacher thinking necessary to cope with integrated science and STS education. It involves reflection on the moral basis of the subject matter and its teaching. Based on interviews with Canadian and German teachers the authors note that while teacher thinking is rooted in the discipline, and the discipline is the context for teacher reflection about STS approaches, it is also a source of constraint. This constraint raises concerns about the possibility of STS science. The authors consider how integration might enable teachers to overcome the elementarization of school knowledge and work towards helping students cope with the problems of real life. (Abstract vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: