Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hopmann, Stefan; Riquarts, Kurt |
---|---|
Titel | Starting a dialogue: a beginning conversation between Didaktik and the curriculum traditions. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 28 (1996) 1, S. 3-12Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272 |
Schlagwörter | Bildungstradition; Begriffsbildung; Lehrerausbildung; Didaktik; Lehren; Deutschland; Nordeuropa |
Abstract | The article is the introduction to a series of special issues of the Journal of Curriculum studies, introducing the German Didaktik Tradition to English-speaking readers. Didaktik is described as being at the core of all thinking about teaching and teacher education in central and northern Europe, a tradition that encompasses many of the concerns of curriculum studies, but from within different philosophical starting points and in a different context of practice. (Autorenreferat). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2000_(CD) |