Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWatts, Mike; Taber, Keith S.
TitelAn explanatory gestalt of essence: students' conceptions of the 'natural' in physical phenomena.
QuelleIn: International journal of science education, 18 (1996) 8, S. 939-954Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterVorstellung (Psy); Erklärung; Physik; Schüler; Evidenz; Schüler; Erklärung; Physik; Evidenz
AbstractComments like 'it's natural', 'it's normal', 'it's obvious' or 'it's common sense' are everyday occurrences in the responses students make in their descriptions of physical phenomena in school science. This paper explores some of the meanings students attach to these terms and the ways in which they are used, within both orthodox science and 'children's science'. The common use of 'it's natural' leads to a discussion of experiential and explanatory gestalts of meaning, and their relationships with 'alternative conceptions' and 'alternative frameworks'. In essence it is a study of the 'taken for grantedness' that lies within both scientific explanation and students' 'alternative conceptions' in school science. The final section explores some examples taken from the contemporary research literature and from interview discussions with students conducted by the authors. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: