Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShapiro, Bonnie L.
TitelA Case Study of Change in Elementary Student Teacher Thinking during an Independent Investigation in Science: Learning about the "Face of Science That Does Not Yet Know".
QuelleIn: Science education, 80 (1996) 5, S. 535-560Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterPhysikunterricht; Unterrichtserfolg; Wissenschaftsphilosophie; Lehrerausbildung; Forschendes Lernen; Unterrichtserfolg; Wissenschaftsphilosophie; Physikunterricht
AbstractThis article presents the results of an approach to the study of changes in one student teacher's thinking about the nature of scientific investigation during her participation in an elementary science methods course assignment. During a preservice course in curriculum and instruction in elementary science, students were assigned the task of designing an independent investigation to solve a simple question of their own. Using survey data, interviews, and a repertory grid technique, ideas about the nature of knowledge acquisition in science were documented prior to, during, and following involvement in the assignment[...] The article concludes with a discussion on the movement in this student's view of scientific investigation, and the challenges and value of the assignment in a science teacher education program. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: