Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaplan, Dov; Galili, Igal
TitelStudens' Operations with the Weight Concept.
QuelleIn: Science education, 80 (1996) 4, S. 457-487Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterDenkprozess; Vorstellung (Psy); Schüler; Lernprozess; Gewicht; Gravitation; Physikunterricht
AbstractThis study analyzes the operational knowledge of the weight concept of high school students after two educational levels: Introductory and advanced physics courses. The results show that most of the students at both levels construct alternative understanding of weight, which can be represented in operational schemes. The study shows that apparent and true weight concepts are poorly assimilated by most of the advanced placement students. Students' confusion is interpreted as reflecting the misfit of the weight concept image by students and the weight concept definition currently adopted by most of U. S. physics textbooks and identifying weight with the gravitational force. The origins of the shortcomings of the alternative knowledge about weight are listed and discussed. An alternative, operational definition of weight, separating it from the gravitational action at a distance, might be preferable in the educational context. Students' intuitive weight considerations have close historical parallels, which could elucidate the epistemological roots of their alternative knowledge. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: