Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBirzea, Cesar
TitelEducation in a world in transition: between post-communism and post-modernism.
QuelleIn: Prospects : quarterly review of comparative education, 26 (1996) 4, S. 673-681Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 22
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538
SchlagwörterDemokratische Bildung; Ideologie; Sozialisation; Staatsbürgerkunde; Transformation; Wertewandel; Wertorientierung; Mitteleuropa; Osteuropa
AbstractWhat kind of society is being constructed in former socialist countries? What is, in this context, the profound sense of citizenship, or, in other terms, what functions may education play in order to avoid a simple reproduction of the former totalitarian thinking in a new political context? Basing himself on his lengthy experience as researcher in Romania, (the author) draws an overall panorama of the main present - and future - transitional problems, characterizing former socialist countries, which will be evolving, he affirms, between post-communism and post- modernism. Believing that education may play a mayor role in this transitional context, (he) proposes some guidelines, at different levels, in order to develop renewed and better adapted education to tackle citizenship anomie. (DIPF/text taken from the foreword).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects : quarterly review of comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: