Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStromquist, Nelly P.
TitelGender delusions and exclusions in the democratization of schooling in Latin America.
QuelleIn: Comparative education review, 40 (1996) 4, S. 404-425Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterBildungschance; Feminismus; Frau; Mädchenbildung; Demokratie; Diskriminierung; Frau; Frauenbildung; Internationale Organisation; Mädchen; Mädchenbildung; Schule; Lateinamerika; Demokratisierung; Feminismus; Schule; Demokratie; Demokratisierung; Diskriminierung; Frauenbildung; Internationale Organisation; Mädchen; Lateinamerika
Abstract"This article examines how democratization of schooling is being shaped in Latin America and how dangerous delusions and exclusions affect the treatment of gender in this process. I considers definitions, agendas, practices, networks, and discourses as they reflect the existence of power asymmetries between men and women and their willingness and capacity to respond to such differentials. The feminist perspective employed in this article identifies issues started in ways that fail in the resolution of gender problems and those that render the disadvantaged condition of women invisible. By adhering to male-dominated networks within international development agencies and research institutions, processes are set in motion that consistently ignore feminist contributions to social analysis in general and educational reform in particular. My analysis centers on initiatives carried out in development policies of international agencies, international conferences, and research projects they funded." Democracy is defined in this context as participation and rights of citizenship (for women). The initiatives and agencies whose influences on democratization are analysed are: the U. S. Agency for International Development, the Inter-American Development Bank, the Economic Commission for Latin America and the Carribean, the Inter- American Dialogue and Women's Movement groups.(DIPF/Text übernommen/Bi).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: