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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Up to the sixties, pedagogy in Germany was mainly viewed as a philosophy of education. It appeared to be a "geisteswissenschaftliche Pädagogik" which stressed the study of basic pedagogical phenomena, the hermeneutical approach of classical texts and critical thinking about it. The 60s and 70s school reform brought about a new conception of educational science based on sociology and psychology. Dissatisfaction with some aspects of the reform has given birth to a "postmodern" faction in the theoretical discussion, which moved away from the humanist model of the sensible subject and from any pedagogical ambition in acting. In the midst of the debate around this new approach, the humanist- rationalist position emerged. It particulary lay the emphasis on socio- cognitve development, morality and communication without violence. These last twenty years, most of empirical research has been devoted to such domains as family, childhood, youth, school or the school system, university education and biography. It ist now extremely influenced by the changes Europe has undergone since 1989. (DIPF /Abstract übernommen).
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0755-9593
Geulen, Dieter: Courants actuels de la pendée et de la recherche en sciences de l'éducation en Allemagne. 1996.
2344260
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