Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarsh, Herbert W.; Rowe, Kenneth J.
TitelThe effects of single-sex and mixed-sex mathematic classes within a coeducational school.
A reanalysis and comment.
QuelleIn: Australian journal of education, 40 (1996) 2, S. 147-162Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 15; Tabellen 4
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterVergleich; Junge; Koedukation; Schüler; Schulerfolg; Schülerleistung; Mathematikunterricht; Leistung; Mädchen; Großbritannien
AbstractRowe (1988) and Rowe, Nix, and Tepper (1986) compared single-sex and mixed-sex mathematics classes within a coeducational school in one of the few studies to use a true experimental design in which students were randomly assigned to class-types, and they claimed that the study provided strong support for single-sex classes, particularly for girls. However a critical reanalysis of the results indicated that the randomly asigned class-type intervention had relatively little effect on mathematics achievement or attitudes, and that at least some of the significant effects favoured mixed-sex classes. Furthermore the limited support for single-sex classes seemed to be stronger for boys than for girls. Whereas unanticipated difficulties in the research design complicate interpretations, claims that students randomly assigned to single-sex classes did better that students randomly assigned to mixed- sex classes are unwarranted. (DIPF/Abstract übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: