Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaniels, Harry; u.a.
TitelA comparative study of the relation between different models of pedagogic practice and constructs of deviance.
QuelleIn: Oxford review of education, 22 (1996) 1, S. 63-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 18; Tabellen 2; Grafiken 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterAbweichendes Verhalten; Einstellung (Psy); Einstellungsforschung; Soziale Wahrnehmung; Schüler; Interkultureller Vergleich; Internationaler Vergleich; Dänemark; Großbritannien
AbstractThis study attempts to show how different school contexts generate different criteria of social competence and develop measures of these differences. The basic hypothesis relates features of the school pedagogic orientations to perceptions of deviance... In a sense it considers the role of the local school culture in the construction of the perceptions of individual actors. Schools in England and Denmark were matched in terms of their structural and interactional features and communicative practices using a coding procedure developed from a theory of cultural transmission. Teachers' and pupils' perceptions of school beaviour were compared within and between forms of pedagogic practice and within and between countries. The study used approaches to describing schools and eliciting constructs of school behaviour through non-directive interview techniques... The basic hypothesis relates features of the school pedagogic orientations across countries to perceptions of school behaviour. The data were suggestive of differences beyond national boundaries: categories of perceptions were differentially associated with pedagogic practices. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: