Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuller, Bruce; u.a.
TitelExplaining variation in teaching practices?
Effects of state policy, teacher background, and curricula in Southern Africa.
QuelleIn: Teaching and teacher education, 10 (1994) 2, S. 141-156Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 42; Tabellen 6
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterVergleich; Sekundarschule; Lehrer; Unterrichtsprozess; Unterrichtsstil; Botswana
AbstractState actors assume that central policies and interventions can penetrate the classroom to effectively change teaching practices (an open-systems framework). Empirical research in the West, however, has illuminated how inventive school actors can often buffer policy makers' attempts to modify pedagogical scripts and routines followed by teachers (an institutional framework). This paper first examines how much "natural variation" exists in teaching practices among schools within one post-colonial African nation: Botswana. Then, we assess whether policy-manipulable features of the school organization are related to the limited range of pedagogical variation observed. We find that individual background characteristics of teachers, linked to selection policies, hold little relationship to pedagogical practices. In contrast, the subject being taught, teacher training, and textbook use all help to explain several teaching behaviors, with the latter tending to reduce the complexity of instruction within the Botswana context. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and teacher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: