Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHumes, Walter M.
TitelTeacher education in Canada and Scotland: a response.
QuelleIn: Journal of education for teaching, 20 (1994) 1, S. 47-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 11
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476; 0305-8913
SchlagwörterSchulpolitik; Lehrerausbildung; Internationaler Vergleich; Organisation; British Columbia; Schottland
AbstractThis article argues that a proper understanding of the role of institutions involved in teacher education requires a fuller examination of the political context in which they operate than is attempted in other papers of this issue. It is suggested that teacher educators are often politically naive about the way they are controlled by government agencies. A detailed analysis of the General Teaching Council for Scotland is offered to support the view that educational "policy communities" are established and manipulated as a way of managing consent. The establishment of so-called "independent" professional bodies is seen as an exercise in political control, bureaucratic expansionism and professional protectionism. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education for teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: