Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaxcy, Spencer J.
TitelEducational policy centres: new priorities for the new era.
QuelleIn: Journal of education policy, 9 (1994) 4, S. 353-368Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 40
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterBildungspolitik
AbstractThis essay explores the notion of the educational policy centre as a "design studio". A critical pragmatic philosophy is introduced as both a means for understanding the controversies over what educational policy and policy centres ought to be, as well as providing better norms for doing educational policy. Drawing on postmodern cultural theory and post-liberal political theory, a vision of a new age educational policy centre is set forth and the benefits charted. It is concluded that only by abandoning the economic model of policy centre operations and embracing the postmodern, post-liberal view will policy professionals and policy subjects come to co-operate within a public space for the purposes of reconstructing the issues facing schools now and in the future. (DIPF/Abstract uebernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: