Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHyland, Terry
TitelTilting at windmills: the problems of challenging the National Council for Vocational Qualifications.
QuelleIn: Educational studies, 20 (1994) 2, S. 251-265Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 60
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-5698
SchlagwörterCurriculum; Beruf; Qualifikation; Berufspädagogik; Berufsvorbereitung; Leistungsmessung; Großbritannien
AbstractA recent critique of the role of the mentioned Council (NCVQ) has opened up the debate about the effectiveness of this system for achieving the current goals of upgrading vocational studies and reforming the 14 - 19 curriculum.... The nature and full implications of the inappropriateness of the NCVQ enterprise is illustrated through an examination of the main weaknesses of National Vocational Qualifications (NVQs) and the competence-based education and training (CBET) strategy which underpins them and, in particular, by reviewing some specific problems of learning and assessment and the findings of a number of recent studies. In view of the seriousness of these shortcomings of the NCVQ system it is suggested that perhaps the only genuine solution (may be) the abolition of the present system of academic and vocational qualifications. (DIPF/Abstract uebernommen/Bi.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: