Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuisman, Jeroen; Jenniskens, Ineke
TitelThe role of Dutch government in curriculum design and change.
QuelleIn: European journal of education, 29 (1994) 3, S. 269-280Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 13
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-8211; 1465-3435
DOI10.2307/1503740
SchlagwörterCurriculum; Curriculumentwicklung; Staat; Hochschulgesetz; Studiengang; Hochschule; Leistungsmessung; Reform; Niederlande
AbstractIn 1985, the Dutch Ministry of Education and Science proposed a fundamental change in the relationship between the national government and the higher education system. In a policy paper entitled Higher Education-Autonomy and Quality (HOAK), the Ministry suggested replacing previous law, which emphasised the use of stringent governmental regulation and explicit objectives and procedures, with more institutional autonomy in decision making. Issues covered by HOAK included planning, funding, the division of the higher education system, educational matters (e. g. duration of studies, the examination system, admission requirements) and evaluation of institutional performance. In this article, we examine whether the new government approach has been fully implemented with regard to curriculum design and curriculum change. Our analysis is based on three distinct periods: 1) the Two-Tier Act (1981) and its implementation (1982), 2) the appearance of the policy paper HOAK (1985), and 3) the implementation of the Higher Education and Scientific Research Act (1993). (DIPF/Text uebernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: