Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHughes, Rees
TitelLegitimation, higher education, and the post-colonial state.
A comparative study of India and Kenya.
QuelleIn: Comparative education, 30 (1994) 3, S. 193-204Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 54
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterFinanzen; Hochschulpolitik; Studentenzahl; Studiengebühren; Subventionierung; Hochschule; Internationaler Vergleich; Auslese; Kapazität; Student; Indien; Kenia
Abstract"The need for States and governments to be perceived as legitimate is a useful concept that provides a framework for understanding some of the seeming contradictions in post-secondary educational policy in the Third World. For example, why, in the face of graduate unemployment and chronic under-employment, has the expansion of higher education in Kenya in fact escalated? Why is it that fees for post-secondary study in India have remained basically unchanged for 45 years? This article examines three tertiary level educational policies in Kenya and India as strategies adopted by the State to promote or sustain its legitimacy, and discusses the implications for the educational paradoxes of low fees/high subsidy and expansion of higher education, phenomena which are common throughout the developing world." (DIPF/Text uebernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: