Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartinez, Kay
TitelProblems of ethnic and cultural differences between teachers and students: a story of a beginning teacher of Australian Aboriginal children.
QuelleIn: Journal of education for teaching, 20 (1994) 2, S. 161-178Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476; 0305-8913
SchlagwörterErziehung; Lehrer; Lehrerausbildung; Junglehrer; Ethnische Gruppe; Minderheit; Australien
AbstractThe paper uses the experiences in a Aboriginal Community School to illustrate the challenge of teaching children who are culturally unfamiliar to the teacher - a challenge identified as crucial for teacher education in the 90's. The story is recounted in some detail, and implications are drawn for teacher education; selection, appointment and appraisal of teachers; support structures for beginning teachers in such settings; and official curricula documents in those sites. It is argued that teaching is deeply imbedded in its institutional and social contexts and can make no pretence at neutrality, when faced with the demands of creating a socially just world. (DIPF/ Abstract uebernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1995_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education for teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: