Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRogers, Alan
TitelThe world crisis in adult education: a case study from literacy.
QuelleIn: Compare, 23 (1993) 2, S. 159-175Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterNon-formale Bildung; Entwicklungsland; Finanzen; Kosten; Erwachsenenbildung; Alphabetisierung; Effizienz; Erwachsener
Abstract"Adult education has been until recently the neglected sector of education" and education meant the formal system of schooling and colleges. Relatively few people seem to have noticed "that there is a world crisis in adult and non-formal education (and) that we may not apply to adult education many of the same criteria as are applied to the formal system of education". The article discusses in some detail the "various criticisms which have been made against the formal education system" and analyses if these criticisms can be applied to adult literacy in Third World countries. The criticisms are: 1) formal education costs too much, 2) it overproduces diploma- and degree-holders, 3) it teaches an irrelevant curriculum, 4) it promotes injustice, 5) its work is of a low quality. The final chapter evaluates the causes of failure and measures for improvement(DIPF/Text uebernommen/bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1995_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: