Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLemmer, Eleanor M.
TitelEducational renewal in South Africa: problems and prospects.
QuelleIn: Compare, 23 (1993) 1, S. 53-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 25; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterBildungssystem; Bildungspolitik; Geschichte (Histor); Rassenintegration; Entwicklung; Südafrika (Staat)
AbstractThe dismantling of apartheid in South Africa has intensified the call for a non-discriminatory education system, acceptable to all South Africans, which will meet local and national needs in a future post- apartheid society. The paper gives an analysis of current educational developments in South Africa; it discusses a selection of crucial educational problems and outlines key recommendations of the Educational Renewal Strategy (ERS) of June 4, 1991. As background a historical overview of education ... is given and the present structure of the education system is explained. The "crucial problems" are: inequalities in educational provision, a wasteful duplication of facilities for different population groups, manpower needs, the breakdown of learning culture, decrease in numerical growth of white pupils and increase of black pupil population. (DIPF/Text uebernommen/bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1995_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: