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Sonst. PersonenThürmann, Eike (Hrsg.); Helfrich, Heinz (Hrsg.)
InstitutionLandesinstitut für Schule und Weiterbildung (Soest, Westfalen)
TitelBilingual education in secondary schools.
Learning and teaching non-language subjects through a foreign language. Landesinstitut für Schule und Weiterbildung, Soest, Germany. 26 September - 2 October 1993.
QuelleCouncil for Cultural Co-operation (1993), 158 S.Verfügbarkeit 
ReiheLanguage learning for European citizenship. Report of workshop. 12 A
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 152-158
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAngebot; Baden-Württemberg; Biologieunterricht; Curriculum; Deutschland; Europa; Frankreich; Fremdsprachenunterricht; Geografieunterricht; Lehrerfortbildung; Lernen; Lernziel; Modell; Nordrhein-Westfalen; Norwegen; Schule; Schulpolitik; Landeskunde; Schulprogramm; Schweden; Schulpolitik; Schüleraustausch; Konzeption; Interkulturelles Lernen; Schule; Schulprogramm; Schüleraustausch; Sekundarbereich; Lehrerfortbildung; Interkulturelles Lernen; Lernen; Lernprozess; Lernziel; Bildungsprogramm; Curriculum; Biologieunterricht; Immersion; Bilingualer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Geografieunterricht; Landeskunde; Angebot; Zweitsprachenerwerb; Anwendungsbeispiel; Konzeption; Modell; Baden-Württemberg; Deutschland; Europa; Frankreich; Nordrhein-Westfalen; Norwegen; Schweden
AbstractThis report of the [Council of Europe] workshop presents concepts and programmes for bilingual teaching in Europe. The aims of the workshop were, e.g. to link experts in the field or to provide a survey of current models, materials and practices. Questions like "What are the benefits of teaching/learning non-language subject through a foreign language?" or "Implications of bilingual teaching for initial and in-service teacher training" are discussed. Some articles are presented in French. (DIPF/Orig./Bg).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/1
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